mygolf.com.tr © 2025. Tüm hakları saklıdır.

My Golf

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Yorum
  4. »
  5. Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG yorumlar

Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG yorumlar

admin admin - - 6 dk okuma süresi
68 0
Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG yorumlar

Günümüzde elektrikli araçlara yönelim artmıştır. Volkswagen araçların elektrikli modelleri de ilgi görmektedir. Bu makalede hem elektrik, hem benzinle çalışabilen Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG aracı hakkında yorum yapacağım.

Öncelikle aracın genel özelliklerinden bahsedeyim;

Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG hatchback yarı otomatik DSG şanzımanlı, 7 vitesli, benzinli ve elektrikle çalışabilen yarı hibrit MHEV motora sahip bir araçtır. Ebatları Yeni Golf 1.0 TSI 110 PS manuel Impression ile aynıdır.

Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG yorumlar
Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG

Bagaj hacmi 380 litre, karma yakıt tüketimi 100 kilometrede 4,9 litre, turbolu, 3 silindirli, 999 cc motor hacimli bir araçtır.

Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG yorumlar

Bu aracı neden almalıyım diye soranlar için belki de en uygun cevap Volkswagen kalitesindeki bir aracı uygun fiyatla alıyorsunuz ve yakıt tüketimi de fena değil. Tüp taktırmaya ihtiyaç duymuyorsunuz.

Benzinde yakıt tüketimi düşük zaten, elektrikle daha da düşük yakıyor. Aile arabası, çok küçük bir araba değil. Yani yolcuların popolarını yaya yaya oturmaları mümkün.

Ne istediğiniz biliyorsanız bu araç iyi. Volkswagen DSG şanzımanı yıllardır geliştiriyor, bu araçta bundan istifade edeceksiniz. Aslında tam otomatik değil de yarı otomatik olmasının da avantajları var.

Öte yandan bazı özellikleri garip gelebilir. Örneğin 3 silindirli bir araç. Genellikle araçlar 4 silindirli. Motor hacmini küçültmek ve aracın daha az yakmasını sağlamak için böyle bir yola gitmişler. Fakat 4 silindirli araçların motoru daha dengeli oluyor. 3 silindirli araçlarda titreme olabiliyor.

Bir takım avantajlar için bir takım eksileri göze almak lazım, 3 silindir meselesini böyle düşünün.

Diğer taraftan turbolu olsa da 1.0 bir araç ve güç tutkunları için pek makbul gelmeyebilir. Aracın konforu, hızlanması falan iyi, yokuşları da çıkar ama elbette 1.6 performansı aramayacaksınız.

Biraz aracın çalışmasından bahsedersek;

Gaza bastığınızda, üç silindirli ünite göze çarpmadan hayata geçer, hafif hibrit kurulumunun kayışlı marş jeneratörü düşük hızlarda ve hareket halindeyken yanma ünitesini desteklemek için küçük bir tork patlaması sağlamaya yardımcı olur.

Bu ekstra gücü fark etmiyorsunuz, ancak ivmelenmeyi yumuşatıyor – sadece ara sıra güç aktarma organından hafif bir sarsıntı olabilmektedir..

Ancak asla gürültülü değil ve zengin bir tork yayılımıyla (200 Nm çıkışının ima ettiğinden daha kaslı hissettiriyor) onu çok zorlamanıza da gerek kalmıyor.

Yani motor bağırmıyor.

Aracın alt kısımlarına geçersek, 16 inç alaşım jantları var. Lastiklerin tıknaz yan duvarları, süspansiyonun yoldaki kusurları emme biçimine fazladan bir affedicilik derecesi katıyor, böylece aracınız engebeli kırsal yollarda bile nispeten sarsmadan yol alıyor.

380 litrelik bagaj hacmi piknikseverleri pek memnun etmeyebilir.

Ayrıca malzeme kalitesi de çok üst düzey değil. Fiyatı düşük tutmak için malzeme seçiminde ekonomiyi tercih etmişler anlaşılan.

Aracın bilgi-eğlence sistemi orta halli. Uydu navigasyonu, Android Auto ve kablosuz Apple CarPlay var. 10 inçlik bir dokunmatik ekran var. Kablosuz telefon şarjı özelliği var.

Fakat ekranın menüleri çoğu kullanıcı tarafından karışık olarak yorumlanıyor. Bu konuda eleştiriler var. Daha doğrusu eski modellere göre bu modelde bilgi-eğlence sisteminde pek bir ilave veya yenileştirme yapmaya gerek duymamışlar.

Aracın ayrıca ön ve arka park sensörleri, adaptif hız sabitleyici, öngörülü yaya algılama, ortam LED aydınlatması ve VW’nin We Connect çevrimiçi servisleri gibi özellikleri bulunmaktadır.

Golf 1.0 eTSI kronik sorunları

Bu araç “kronik sorunları şunlardır” denilecek kadar uzun süre piyasada değil. Bir araç uzun sürededir piyasada olur ve çok sayıda kullanıcının deneyimlerine göre kronik sorunlarından bahsedilebilir.

Maalesef Golf 1.0 eTSI için kronik sorunlarından bahsetmek için çok erken. Fakat yine de ekranla ilgili sorunlar, şanzıman, vites kolu ile ilgili sorunlar olduğu söyleniyor.

Aracın karmaşık bir tasarımı olduğu için bilgi ekranı bazı değerleri tam gösteremiyor. Örneğin toplam kilometreyi göstermiyor.

Ancak bu araç için kronik sorun değerlendirmesi yapmak için henüz erken.

Bu konuda dikkat çekecek bir nokta 1.0 motorlu araçlar sıklıkla daha yüksek hacimli motora sahip araçlar ile kıyaslanıyor, TDİ motora özlem duyanlar oluyor.

Bu yüzden Golf 1.0 eTSI 110 PS DSG bir çokları tarafından hala şüphe ile bakılan bir araçtır. Yani gözü kapalı alabilirsiniz veya ilerde prim yapar, kolay satarsınız gibi laflar etmek için erken görünüyor.

 

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir