Golf 1.0 TSI sorunlu bir araba mı ?
-Hayır öyle değil. Fakat kronik sorun olarak değerlendirilebilecek bazı sıkıntıları var.
Bu makalede Golf 1.0 TSI kronik sorunlarını kullanıcı yorumları üzerinden değerlendireceğim. Bu sorunlara değinmeden önce esasen Golf 1.0 TSI araçların sorunlu araçlar olmadığını ve bu makalede asla bu araçlara çamur atmak veya gibi bir niyetim olmadığını belirteyim.
Amaçladığım şey artıları ve eksileri ise Golf 1.0 TSI araçların kronik sorunlarını değerlendirmektir.
Golf 1.0 TSI kronik sorunlar
Bu sorunları başlıklar halinde makalemin ilerleyen kısmında izah ettim. Fakat izahatlerimin anlaşılır olabilmesi için bazı sorulara önceden cevap vermem gerekti:
1.0 motor ne demek?
1.0 motor aracın toplam silindir hacmini ifade eder. 1.0 motor demek toplam silindir hacmi 1000 cc civarı olduğunu ifade eder. Tek bir silindirin değil tüm silindirlerin toplam hacmini ifade eder.
Bildiğiniz üzere yakıt silindirlerde yandığı için ne kadar büyük alan o kadar büyük yanma ve enerji demektir. Dolayısıyla silindir hacmi ne kadar fazla olursa o araç o kadar güçlü olmaktadır.
Kıyaslama yapılırsa 1.0 motor hacmi küçük bir hacimdir. Genellikle binek araçlarda 1.4, 1.6,1.8,1.9 veya 2.0 gibi motorlar daha makbuldür.
Eğer turbosu olmasaydı Golf 1.0 TSI için motorsikletten biraz güçlü araç diyerek küçümseyecektik. Aracın turbosu ve TSİ teknoloji 1.0 motor olmasını telafi etmektedir.
Peki neden 1.0 ?
Çünkü motor hacmi arttıkça yakıt daha cömert harcanmaktadır. Motor hacmi küçük olunca yakıt daha cimri harcanmaktadır. Golf 1.0 TSI nin 999 cc motor hacmi var ve yakıt tasarruflu bir araç.
1.0 TSI motor kaç silindir ?
Motor hacmini küçültmek için ya silindiri ufak yapacaksın veya silindir sayısını azaltacaksın. Golf 1.0 TSI araçta silindir sayısını azaltmak tercih edilmiş. Genellikle bu aracın muadili araçlar 4 silindirken Golf 1.0 TSI 3 silindir.
3 silindirli araçlar sadece Volkswagen’de yok diğer bir çok markada motorlar 4 silindirden 3 silindire düşmüş durumda.
Bu yıllarda böyle bir trend var, sonraki yıllar ne olur bilemem. Yakıt tasarrufu açısından silindir sayısını 3’e düşürüp turbo takıyorlar. Bunu yapmak yakıt tasarrufu sağlıyor ama kullanıcı yorumlarına bakılırsa 3 silindirli araçlar 4 silindirli araçların stabilitesini ve dengesini vermiyor.
Daha özet bir ifadeyle 3 silindirli 1.0 TSI motor araçlarda hangi marka olursa olsun titreme, silkeleme şikayetleri olabiliyor. Hele ki daha evvelden Mercedes, BMW tarzı araçlara alışık iseniz Golf 1.0 TSI ye binince attan inip eşeğe binmiş gibi oluyorsunuz.

1.0 TSI motor turbolu mu?
Evet turboludur. Zaten bu kadar küçük motor, turbosu da olmasa zannedersem alıcısı çıkmazdı. Turbosu olmayan 1.4 araçların bile performans olarak eleştirildiği bir ülkede 1.0 motor aracın piyasası oldukça zayıf olurdu.
Öte yandan aracın turbosu Golf 1.0 TSI aracın performansını yeterli mi diye sorarsanız kullanıcılar bu ebatlardaki bir araç için turbosu olsa bile 1.0 TSİ motorun zayıf kaldığını yorumlamaktadırlar.
Yani aynı performansa daha düşük yakıt harcaması diye bir şey söz konusu değil. Golf 1.0 TSI nin yakıt harcaması düşük ama bunun bedelini performans olarak ödüyorsunuz.
Diğer yandan Golf 1.0 TSI aracı hafta içi işe gidip gelmek, hafta sonları market, bakkal sinemaya giden biri için performans hedefi ne olmalı ?
Çoğumuz aracı bu şekilde kullanıyoruz, ortalama kaç km hızlarda olduğumuz belli. Aynı mesafeye daha düşük yakıtla gidiyorsak, daha başka ne beklemeliyiz. Merak etmeyin yokuşları da çıkıyor, azami 200 km’ye kadar da hız yapabiliyor.
Hız ve performans düşkünü olmayanlar için Golf 1.0 TSI bence yeterli bir araçtır.
1.0 TSI motor ömrü
1.0 TSİ motor ömrü olarak ortalamadan kısa bir ömür biçiyorlar. Tahminler 200 bin km civarındadır. Tabi k, motor ömrü aracı nasıl kullandığınıza göre değişmektedir. Motor küçük olunca daha çok basıyorsunuz ve motor ömrü kısalıyor.
1.0 TSI motor alınır mı ?
1.0 motorun en büyük rakibi kendinden daha güçlü TSI motorlardır. Araba işi kısmen keyif işidir. İnsanlar bir an önce istediği yere varmak, sollama yaparken stres altına girmemek isterler. Bir çok kişi için 1.5 TSI motorlar 1.0 motorlara göre daha makbul durumdadır.
Öte yandan ekonomi ön planda ise paranın yüzü sıcaktır ve 1.0 motorların da taliplisi olacaktır.
Öncelikle kişi ne istediğini, kendine nasıl bir araç lazım olduğunu bilmesi lazımdır. TSI motorlu araçların en büyük handikapı LPG için üretilmemiş olmalarıdır. Yani istenirse TSI motora da LPG takılır ama abartılı bir verim alınamayabilir veya motoru zorladığı için arıza riski artabilir, motor ömrü azalabilir.
TSİ motorlar yakıt tasarrufu bazlı üretilmiş ve performansı öne çıkarmamış olduklarından bir de tüp takarak çekişi düşürmek çok mantıklı görünmemektedir. Hele ki araç zaten 1.0 ise buna LPG taktırmak tavsiye edilen bir şey değildir.
Golf 1.0 TSI aracı düşünürken kendinize şu soruyu sorunuz;
Aracı benzinli mi kullanacaksınız, LPG’li mi kullanacaksınız ?
Eğer LPG’li araç düşünüyorsanız başkasına bakın. Hem LPG her türlü benzinden daha tasarrufludur.
Eğer benzinden vazgeçemiyorsanız hem de az yaksın istiyorsanız Golf 1.0 TSI sizin aracınız olabilir.
Öte yandan performans tutkunuz varsa Golf 1.0 TSI sizi mutsuz edebilir.
1.0 TSI çok yakıyor
Aracın fabrika rakamları veya internette paylaşılan yakıt tüketimi rakamları ile sizin gerçek yakıt tüketimi rakamlarınız uyuşmuyor olabilir.
Bir kere aracın fabrika rakamları külliyen yalandır. Golf 1.0 TSI araç az yakar ama o kadar da değil. İkincisi internet sitelerinde paylaşılan Golf 1.0 TSI yakıt tüketimi rakamları kişiye özeldir, insanları nasıl araba kullandığını, doğrumu yalan mı söylediğini bilmiyoruz.
Golf 1.0 TSI için yakıt tasarruflu araç olarak bahsedildiği için belki yapacağınız yakıt tasarrufunu kafanızda büyütmüş olabilir ve bu gerçek olmayınca 1.0 TSI çok yakıyor diye yakınıyor.
Eğer hakikaten de Golf 1.0 TSI çok yakıyor ise bunun başlıca iki sebebi bulunmaktadır.
Birincisi araçta motor arıza lambası yanıksa araç çok yakar.
İkincisi herkesin aracı kullanış tarzı, hız ve performans beklentisi farklıdır. Eğer bu aracı 1.6 veya 2.0 motor araçmış gibi kullanırsanız sürekli gaza abanırsanız çok yakabilir.
Golf 1.0 TSI aracın kronik sorunlarından birisi bazı kullanıcıları istedikleri gibi hızlanamadığı şikayetleridir. İstediğiniz hızlanmayı sağlamak için ekstra olarak gaza yüklenirseniz doğal olarak çok yakacaktır.
Aracın çok yakmasının ayar bozukluğu ve arıza kaynaklı bir sebebi de olabilir.
1.0 motor yokuş çıkar mı ?
Her ne kadar Golf 1.0 TSI için makalemin başından beri performans eleştirileri getirsem de bu araç yokuş çıkamayan, yokuşta bayılan bir araç değil, hakkını yemeyelim.
1.0 motor ile 1.2 arasındaki fark
Aradaki fark motor hacmi farkıdır. Bu farka bağlı olarak aracın performansı da değişmektedir. Golf 1.0 TSI araç turbosu olmayan 1.2 veya 1.4 araçlar kadar performans göstermektedir.
Normalde ise 1.0 motor ile 1.2 motor arasında performans ve yakıt farkı varsa da uçurumsal bir fark yoktur.
1.0 motor ile 1.6 motor arasındaki fark
Bariz bir şekilde 1.6 motor 1.0 motordan daha güçlüdür ve yakıt harcaması da biraz fazla olur. Bununla birlikte motor hacmi motor gücünün ve araç hızlanmasının tek kriteri değildir.
Golf 1.0 TSI kronik sorunları (ÖZET)
1.0 TSI motor titremesi
3 silindirli motorların kronik sorunu olan motor titremesi Golf 1.0 TSI kronik sorunlarından biridir. Bu sorun arıza olarak değerlendirilebilecek tamir gerektiren bir sorun değildir. Aynı yere gitmek için daha az para harcıyor olmanızın küçük bir bedelidir.
Eğer aracı memur emeklisi titiz ve düzenli kullanıyorsanız belki hiç karşılaşmayacaksınız bile.
Öte yandan seyir halindeyken kulağı motorda OKB’li tiplerdenseniz rahatsız edici olabilir.
1.0 TSI motor yokuş performansı
Golf 1.0 TSI kronik sorunlarından birisi de bagaj dolu ve klima açıkken yokuşta bir aracı sollamanın zor olmasıdır.
Golf 1.0 TSI hızlanma sorunu
Kullanıcı yorumların göre aracın hızlanması tatmin edici değil. Tabi ki bu yorumları neye göre yapıyorlar, daha performanslı araçlara göre yapıyorlar.
Yine hatırlatayım, bu araç yakıt tasarruflu ama büyük bir performans beklemeyin.
Arıza istatistiği yüksek
Her ne kadar Volkswagen DSG şanzımanı epey geliştirdiyse de hala bu araçların arıza açısından en zayıf noktası vites kolu ve şanzımanlarıdır. Ayrıca parça fiyatları da yüksek. Asla çürük araba, çabuk arızalanır gibi yaftalama yapmak istemiyorum ama araç sanayiye bir alışırsa araçtan soğursunuz.