mygolf.com.tr © 2025. Tüm hakları saklıdır.

My Golf

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Bakım
  4. »
  5. Golf 6 lastik basıncı kaç olmalı ?

Golf 6 lastik basıncı kaç olmalı ?

admin admin - - 7 dk okuma süresi
67 0
golf 6

Golf 6 lastik basıncı kaç olmalı diye soranlar için aracın modeline göre ve kullanılan lastiğe göre bir tablo vereceğim. Araçların lastik basınç değerleri ayrıca üzerine binen yüke göre de değişmektedir.

Örneğin araca sadece sürücü biniyor bir de ara sıra yanına bir kişi biniyorsa lastiklerin basıncı daha az olabilir. Eğer aracın bagajı genellikle dolu ve araç da dolu ise lastik basınçları daha yüksek olmalıdır.

Aşağıdaki tabloda dolu ve boş değerleri bu hususları ifade etmektedir.

Motor Lastik boyutu Ön tekerlek Arka tekerlek Ön tekerlek (yüklü) Arka tekerlek (yüklü)
1.2 TSI 195 65 R15 91H 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 195 65 R15 91T 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 195 65 R15 91T 32.0 32.0 35.0 42.0
1.2 TSI 195 65 R15 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 205 55 R16 91H 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 205 55 R16 91H 32.0 32.0 35.0 42.0
1.2 TSI 205 55 R16 91Q 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 205 55 R16 91Q 32.0 32.0 35.0 42.0
1.2 TSI 205 55 R16 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 225 40 R18 92Y 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 225 40 R18 92Y 32.0 32.0 35.0 42.0
1.2 TSI 225 45 R17 91H 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 225 45 R17 91H 32.0 32.0 35.0 42.0
1.2 TSI 225 45 R17 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
1.2 TSI 225 45 R17 91B 29.0 29.0 33.0 41.0
1.4 195 65 R15 91T 29.0 29.0 33.0 41.0
1.4 205 55 R16 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
1.4 225 45 R17 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
1,4 L 225 40 R18 92B 29.0 29.0 33.0 41.0
1.4 TFSI 205 55 R16 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
1.4 TFSI 225 45 R17 91B 33.0 33.0 36.0 44.0
1.4 TSI 195 65 R15 91H 33.0 33.0 36.0 44.0
1.4 TSI 205 50 R17 93Q 32.0 32.0 35.0 42.0
1.4 TSI 205 55 R16 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
1.4 TSI 225 40 R18 92W XL 33.0 33.0 36.0 44.0
1.4 TSI 225 45 R17 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
1.6 195 65 R15 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
1.6 205 55 R16 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
1.6 225 45 R17 91V 29.0 29.0 33.0 41.0
2.0 GTI 225 40 R18 92W XL 35.0 38.0 41.0 44.0
2.0 GTI 225 45 R17 91B 35.0 38.0 41.0 44.0
2.0 TDI 195 65 R15 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
2.0 TDI 205 55 R16 91Q 35.0 35.0 38.0 44.0
2.0 TDI 205 55 R16 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
2.0 TDI 225 35 R19 88Y 35.0 35.0 38.0 44.0
2.0 TDI 225 40 R18 92H 33.0 33.0 36.0 44.0
2.0 TDI 225 40 R18 92W XL 33.0 33.0 36.0 44.0
2.0 TDI 225 40 R18 92Y 35.0 35.0 38.0 44.0
2.0 TDI 225 45 R17 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
2.0 TDI 225 45 R17 91V 35.0 35.0 38.0 44.0
2,5 L 195 65 R15 91H 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 195 65 R15 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 205 55 R16 91H 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 205 55 R16 91Q 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 205 55 R16 91V 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 225 40 R18 92Y 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 225 45 R17 91B 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 225 45 R17 91H 33.0 33.0 36.0 44.0
2,5 L 225 45 R17 91B 33.0 33.0 36.0 44.0

Lastiklerinizi uygun şekilde şişirilmiş ve üreticinin önerdiği hava basıncı seviyesinde tutmak lastik bakımının önemli bir parçasıdır. Doğru miktarda hava basıncına sahip lastikler daha uzun süre dayanır ve yolculuklarınızın güvenliğine katkıda bulunur.

Lastik basınç değerleriniz olması gerekenden düşükse;

Fren mesafesi uzar. Aynı zamanda yol tutuşunu ve direksiyon kontrolünü etkiler. Bunlar güvenlik açısından az da olsa risk faktörleridir.

Lastik basıncı olması gerekenden azsa lastik yan duvarlarında ısınma ve aşınma olur. Aracı bu şekilde uzun süre kullanırsanız aşınan yerlerden patlayabilir veya daha iyi ihtimalle aşınan yerlerdeki diş derinliği çabuk azalır.

Lastik basınç değerleriniz olması gerekenden yüksekse;

Bu durumda lastikler direksiyon manevralarına daha az duyarlı hale gelecek ayrıca dış çekirdekler daha çabuk aşınacaktır.

Golf 6 araçlar hakkında;

Bu araçlar Volkswagen’in 2008-2013 yılları arasında ürettiği araçlardır. Temel olarak Golf 5 serisi araçlarla fazla bir fark yoktur. Biraz iç mekanda iyileştirme yapılmış ve dışı makyajlanmış olarak piyasaya çıkmıştır.

O yıllarda Golf serisi zaten tutulan bir seri olduğu için Golf 6’da Golf 5’e göre fazla bir değişiklik yapılanmıştır.

Otomobil meraklılarının Golf 6 serisi ile ilgili hatırladığı bir şey Volkswagen’in yazılımda hile yaparak egzoz emisyonunu olduğundan az göstermesidir.

Almanlardan hile hurda beklemeyiz ama maalesef bunu yapmışlar. Bu skandal dizelgate olarak otomobil tarihinin kara kaplı defterinde yerini almıştır.

Gerçi bizim ülkemizde bunun pek bir etkisi olmamıştır.

Golf 6 araçlarda önceki serilerin DSG şanzıman sorunları kısmen devam etmiştir. Golf 7’den itibaren DSG şanzımanın kronik sorunları epey düzelmiştir.

Yakıt tüketimi açısından Golf 6’ların lansmanında yaklaşık %20 yakıt verimliliği sağladığı öne sürüldüyse de o denli bir yakıt tasarrufu yoktur. Esasen yakıt tasarrufu açısından otomobiller ideale yakın hale geldiği için motoru ne kadar değiştirirlerse değiştirsinler abartılı bir yakıt tüketimi farklılığı olmamaktadır.

Bu arada Golf 6’ların TDİ modellerinin epey tutulduğunu belirtmek isterim. Fakat şimdilerde hangi motor olursa olsun yaş itibariyle Golf 6 araçlar ömrünün son baharını yaşamakta olan araçlardır. Avrupa’da pabucu neredeyse dama atılmış durumda olsa da ülkemizde hala iyi bir ikinci el piyasası vardır. Kolay alınır satılır.

Golf 6 lastik basıncı konusunda merak edilenler ?

Aracın lastik basıncını ayarlarken bir lastiklerin üzerinde yazan değerler var bir de etikette yazan değerler var, hangisi doğrudur diye merak edenler var.

Lastiklerin üzerindeki basınç değerleri lastiğin dayanma değerini gösteriyor. Yani maksimum o basınçlara dayanır demektir. Sizin uygulamanız gereken aracın etiketinde yazılı lastik basıncı değerleridir.

Diğer merak edilen soru; olması gereken lastik basıncından en fazla ne kadar sapabiliyoruz ?

0,1-0,2 bar fazla veya eksik olursa önemli değil, bundan fazla fark olursa kötüdür.

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir