mygolf.com.tr © 2025. Tüm hakları saklıdır.

My Golf

  1. Anasayfa
  2. »
  3. Yorum
  4. »
  5. 1.6 FSI motor neden tutulmuyor?

1.6 FSI motor neden tutulmuyor?

admin admin - - 6 dk okuma süresi
132 2
1.6 FSI motor neden tutulmuyor

1.6 FSI motor Volkswagen’in Passat ve Golf gibi modellerinde kullanıldı ve eleştiriler aldı. Elbette memnun olanlar da vardır ama eleştirenlerin çokluğu sebebiyle 1.6 FSI motor tutulmuyor şeklinde bir söylenti çıktı.

1.6 FSI motor neden tutulmuyor?

Aslında neden tutulmalıydı diye sorulsa belki daha anlamlı olurdu. Herkesin araç alırken bir önceliği vardır. Kimisi sağlam olsun yolda bırakmasın ister, kimisi az yaksın, kimisi performansı yüksek olsun, kimi tamiri ucuz olsun ister vs..

1.6 FSI motor araçlarla ilgili sorun şu; İnsanlar 1.6 FSI motoru ne sebeple tercih edecek ?

Bunu çamur atmak veya kötü niyetle sormuyorum, 1.6 FSI motor neden tutulmuyor? Sorusuna cevap verirken, cevabın daha iyi anlaşılması için soruyorum.

Volkswagen 1.6 FSI motoru üretirken neyi amaçlamıştı, sonradan ters giden neydi ?

1.6 FSI motorun özelliği yakıtın direk yanma odasına püskürtülmesiydi. Bu yakıtta tasarruf sağlarken, performansa da katkı sunacaktı. Yakıt tasarrufu sağlayacağı için tüp takmaya gerek olmayacaktı.

Peki netice ne oldu?

Yakıtın direk yanma odasına püskürtülmesinin abartılı bir faydası olmadığı gibi sarsıntı, daha çabuk kurum bağlama gibi şikayetler oldu. Ayrıca Volkswagen’in turbolu TSİ modelleri FSİ’nin önünü kesti.

Günümüzde bir çok araç turbolu ve 1.6 FSI motor gibi turbosuz araçlar geri planda kalmış durumdadır.

1.6 FSI motor
1.6 FSI motor

İsterseniz 1.6 FSI motorun neden tutulmadığını maddeler halinde açıklayayım:

LPG’de çok verimli değil

LPG takılamayan veya LPG takılınca yeterli verim alınamayan araçların ülkemiz araç piyasasında işi zordur. 1.6 motor araçlar için LPG takma fikri yaygın bir düşüncedir. 1.6 FSI motora LPG takılabiliyor ama motorun tüm büyüsü bozulduğu ve yeterli verim alınamadığı için pek tavsiye edilmiyor.

Verim derken hem performans düşüklüğü hem de tatmin edici yakıt tasarrufu olmamasından bahsediyorum.

1.6 FSI motor neden tutulmuyor? Sorusunun başlıca cevabı LPG takıldığında verim alınamamasıdır.

Yetersiz performans  

1.6 FSI motor Passat araçlar için yetersiz kaldı. Passat araçların gövdesi ağır ayrıca Passat kullanıcılarının belli bir performans beklentisi vardır. İnsanlar beklediğini bulamadığında, hayal kırıklığına uğradığında olumsuz yorumlar yaparlar.

Golf araçlarda ise 1.6 FSI motor o kadar sorun olmadı.

Turbosuz olması

Araçlar turbolu olmaya başlayınca atmosferik araçların pabucu dama atıldı. Üretici motor hacminin 1.6 olmasının yeterli olduğu düşünmüş olabilir ama bazı kullanıcıların performans beklentilerini karşılamadı, turbolu modelleri tercih ettiler.

Yeterince yakıt tasarrufu sağlamadı

Eğer bir araçta LPG kullanılamayacaksa benzindeki yakıt tasarrufunun tatmin edici miktarda olması gerekir. 1.6 FSI motor aslında yakıt tasarrufludur ama LPG ile kıyaslanacak bir yakıt tasarrufu bulunmamaktadır.

Titreme, gürültü, sarsıntı şikayetleri olması

Eskiyi bırakıp yeni bir teknoloji denediğiniz zaman yeterli deneyimi kazanana kadar bir takım şikayetlerle karşılaşabilirsiniz. Volkswagen yenilikçi bir marka ve araçlarında sürekli bir şey deniyor.

1.6 FSI motorlu araçlarda yakıt tasarrufu ve performans arasında bir denge tutturmak ve bunu yeni bir biçimde yapmak istemiştir.

1.6 FSI motor tabiri caizse ne İsa’ya ne de Musa’ya yaranamadı. İlave olarak yeni bir motor olması sebebiyle yeterince hızlanamama, sarsıntı, silkeleme, titreme, gürültü gibi şikayetler oldu.

Her kişi veya her arabada değil ama istatistiksel olarak nispeten fazla şikayetler oldu. İnsanların Volkswagen markasından belli bir standardın altında kalmama beklentileri olduğu için aslında abartılmaya değmez şikayetler ağızdan ağıza dolaştı.

Bu şikayetlerin bir kısmı 1.6 FSI motorla da ilgili değil üstelik.

Netice itibariyle LPG uyumunun zayıf olması, turbolu araçların popüler olması, Passat için güçsüz kalması ve arıza ve şikayetlerin nispeten  fazla oluşu nedeniyle 1.6 FSI motor tutulmadı.

1.6 FSI motor ömrü

Ömür biçmek çok sağlıklı değil aslında. Aracın kullanım şekli ve bakımlarının düzgün yapılması gibi kriterler motor ömrünü etkilemektedir.

1.6 FSI motor ömrü için en az 150-200 bin km gider tahminleri yapılmaktadır. Bakımları iyi yapılırsa daha uzun da gidebilir.

FSİ motor atmosferik mi ?

FSİ motor atmosferiktir. Atmosferik motorlarda hava emişi doğal hava basıncı ile olmaktadır. Turbo motorlarda ise hava emişi güç uygulanarak artırılmaktadır. Bu nedenle turbo motorlar atmosferik motorlardan daha güçlüdürler.

FSI motor sorunlu mu?

Bence bu motoru sorunlu diye yaftalamak doğru olmaz. Kronik sorunları olduğu ve bazı yönlerden eleştiriliyor olsa da sorunlu, bozuk bir motor değildir.

1.6 FSI motor alınır mı ?

1.6 FSI motor sorunlu bir motor değil alınabilir. 1.6 FSI motorun tutulmamasının sebeplerini açıklamıştım, bu sebepler alım satım fiyatlarına yansımaktadır.

Yani fiyatı makulse elbette alınabilir. (kaynak)

İlgili Yazılar

2 Yorum

  1. necmi25 - -

    o dönem matah bir şey gibi sunuldu, şimdi tu kaka oldu.

  2. Burhan - -

    şans işi diyosun yani

necmi25 için bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir